David je v intervjuju z Juretom v okviru Facebook strani v živo predstavil svoje izkušnje s snemanjem reklam. David je posnel reklame za svetovne znamke, kot so Ikea, Toyota, Danone (snemal je z znano TV zvezdo Fato), za švedski sir, posnel je 42 oddaj »Pozor priden pes« za POP TV in še kar nekaj drugih.


Jure: Ali je vsak pes primeren za snemanje reklam? Gre na tem mestu bolj za izgled ali vzgojo?

David: Izgled in vzgoja psa se po mojih izkušnjah tesno prepleteta. Na prvem mestu je sicer največkrat izgled psa, saj naročniki večinoma želijo v reklami psa določenega izgleda. Nato tesno sledi vzgoja, saj  reklame ne more snemat nevzgojen pes. Jaz dobro sodelujem z Mio Zahariaš, ki se ukvarja z izborom psov za reklame. Od naročnikov prejme informacije o tem, kakšnega psa želijo v njihovi reklami. Če kateri od mojih psov sodi v ta profil, me pokliče. Po mojih izkušnjah naročniki vedno potrebujejo stabilnega psa. Torej psa, ki se ne prestraši različnih predmetov, zvokov, ki je vedno pripravljen za sodelovanje tako z vodnikom kot tudi z drugimi ljudmi, ki velikokrat nimajo občutka za delo s psom (statisti, igralci,…). Mia na snemanju pomaga in skrbi za to, da ljudje pravilno delajo s psom.

Jure: Katere so najpomembnejše vaje, ki naj bi jih znal pes za snemanje reklam?

David: Vedno je uporabna pozornost psa na vodnika, razne statične pozicije (sedi, prostor) ter zaupljivost do tujih ljudi (npr. da lahko z njim dela tudi igralec).

Jure: Kako je potekal snemalni dan za Ikeo?

David: Reklamo za Ikeo smo snemali približno 3 dni. Največ časa smo čakali, saj je potrebno posneti veliko različnih kadrov. Če je pes stabilen v vseh okoljih, se lahko reklama hitro posname, če pes ni stabilen lahko snemanje traja veliko več časa. Velikokrat ni dovolj, da zna pes veliko trikov, saj mu ne koristijo, če se ne počuti dobro v tujem okolju in s tujimi ljudmi okoli sebe. Pri snemanju reklame za Ikeo je bilo 8 velikih vrtečih krožnic, ki so se vrtele ena mimo druge s hitrostjo približno 30 km/h. Pes je moral na eni izmed teh krožnic mirno sedeti, na ostalih krožnicah pa se je vrtelo pohištvo. Če bi pes naredil napako in želel oditi stran, bi se lahko zelo poškodoval, saj bi ga sigurno zadel kakšen kos od vrtečega se pohištva. Snemanje te reklame je bilo recimo zame najtežje. Na avdicijo je prišlo veliko psov, ki so znali tudi veliko več trikov kot moja Jutta. Vendar je snemanje reklame dobila ona, saj je naročnika prepričala njena stabilnost.

Nina: Se spomniš kakšne smešne anekdote iz snemanja?

David: Najbolj smešno je bilo snemanje reklame za Danone s Fato, saj sem se ji lahko velikokrat nasmejal, je zelo zabavna in prijetna oseba.

Jure: Koliko si zaslužil s snemanjem reklam?

David: Za snemanje ene reklame sem prejel približno 300€.

Jure: Koliko časa zahteva priprava na snemanje in koliko časa samo snemanje?

David: Priprava na snemanje in samo snemanje vzameta približno enako veliko časa.

Jure: Kateri elementi vzgoje so po tvojem mnenju najbolj uporabni pri snemanju?

David: Pozornost psa na vodnika, samokontrola in socializacija.

Jure: Je bilo potrebno pri snemanju reklam kdaj uporabiti silo?

David: Nikakor. Med vodnikom in psom je najpomembnejše zaupanje, ki se gradi izključno s pozitivno motivacijo.

Nina: Koliko psov je prišlo na avdicijo za snemanje reklame za Toyoto?

David: Zelo veliko, prišli so iz celotne Evrope. Prevladovali so borderski ovčarji.

Med vzgojenostjo psa in snemanjem reklam je velika povezava. Le vzgojen pes lahko dobro prenaša vse izzive, ki jih snemanje reklam prinese. Dobro je tudi počakati, da pes mentalno dozori, torej da se proces vzgoje zaključi, da ga pred tem ne obremenimo preveč.

https://www.youtube.com/watch?v=qlOUBaTjTIc

https://www.youtube.com/watch?v=7WRIwKK8Kuk